1/7/12

Teguran Biar Beradap

Posted by Nurul Izza Binti Abdul Rahim at 3:59 AM
orang lidi menegur =)

Tak salah kalau kita nak lakukan teguran pada seseorang andai beliau melakukan kesilapan..
tapi biarlah BERPADA dan BERADAB..jangan kita pula dibenci...
semua orang pernah melalui teguran daripada orang lain jika kita melakukan kesalahan..

Namun, tak semua orang can Accept it...rite???
Even, myself pernah ditegur kesalahan dan kesilapan..
I'll fix my mistake.. dan saya terima dengan hati yg terbuka..
saya takkan salahkan orang yang menegur saya secara BERADAB..
tapi saya benci orang yang tegur kesalahan saya terang-terangan atas niat ingin memalukan dan mengaibkan saya..
pernahkah anda juga terfikir bahawa ada hamba-hamba Allah yg menegur anda secara tidak beradab atau KASAR??? ...renung-renungkan...

Firman Allah ta`ala yang bermaksud: “Ajaklah (wahai Muhammad) mereka ke arah jalan Tuhanmu dengan hikmah dan nasihat yang elok dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang paling baik…..” (Surah An-Nahl: 125)



0 comments:

 

Miss Daisy.. Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea